Bruna Sulor! :-)

 .

Nya Kaledonien, Södra Stilla Havet, April 2015

Värmen känns överväldigande och jag känner hur havssaltet börjar klibba på kroppen. Den starka morgonsolen bleker min klädsel ytterligare, medan både fickor och rashguard snabbt fylls med den finmalda korallsanden. Jag försöker dock fortsatt göra mitt bästa för att hålla min kamerautrusning fri från både salt och sand.

Sakta smyger jag mig närmare...




.
Jag befinner mig på en liten öde sand-ö i Korallhavet. Inte en människa eller båt så långt ögat kan nå, men jag är långt ifrån ensam.




.
Bara någrasteg från de salta vågorna visar sig mina förstklassiga modeller och filmstjärnor upp...




... de är Bruna Sulor! :-)





.
Jag brukar helst inte favorisera saker eller varelser, men jag måste erkänna att det är väldigt lätt att bli förtjust av dessa charmerande fåglar!





.
Enkelt leverne i lagunen vid Nya Kaledoniens nordvästkust, utom räckhåll för modern kommunikation, bidrar till mina längre uppehåll mellan möjliga internetbesök.

Endast kortare pauser för batteriladdning och snabba e-mail checks innan det är dags att ge sig ut till havs igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar