Bli med på valäventyr i Nordnorge!

.

Mitt allra första val-möte, under ytan, fick jag uppleva när jag var 11 år gammal. Det var i mars 1995 när jag för första gången simmade sida vid sida med den vilda delfinen "Flipper", som då höll sig i närheten av Stavanger i Norge.

Sex månader senare fick jag möta mina första späckhuggare uppe i Tysfjord i Nordnorge. Jag minns fortfarande den otroliga känslan när jag för första gången ser dom mäktiga djuren närma sig vår båt. Jag blev totalt såld!

Nu, 20 år senare, och oräknade valmöten rikare, är jag är fortsatt lika förtjust i dessa fantastiska varelser.
Oavsett om jag snorklar med späckhuggare i Nordnorge, Grönlandsvalar i Arktisk Kanada, Kaskeloter i Atlanten eller Sillvalar i Medelhavet, så känner jag en gränslös glädje när jag befinner mig öga mot öga med dessa enorma djur. Även om jag levt drömmen så många gånger, så är det fortsatt en dröm för mig att uppleva ännu fler möten med dessa, havets giganter :-)

Drömmer du också om att simma med valar?

I januari 2016, kommer jag att befinna mig ombord MV "Malmö", som snorkel guide för Waterproof Expeditions, under några av deras turer i Nordnorge. En perfekt möjlighet för att se både knölvalar och späckhuggare! Är du intresserad av att bli med?

För mer info. kika in på: www.waterproof-expeditions.com
eller kontakta:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar