Julafton bland pingvinerna i Antarktis!

.

Montreal, Kanada 3/12-15

Oj, oj, tiden flyger verkligen! Vi har redan hunnit komma in i December, men det känns som om 2015 precis börjat.

Som tidigare i år, lämnar jag snart norra halvklotets vackra vinter, för att flyga söderut till sommaren... till mer snö, is och underbara landskap...

Det är dags för Antarktis med Waterproof Expeditions! :-) www.waterproof-expeditions.com











.
Dryga tre veckor som snorkelguide i sagoland väntar :-)







.
Alla bilder i detta inlägg är från min tidigare Antarktis-resa, tillsammans med Waterproof Expeditions, i februari-mars 2015.

Återigen kommer fartyget "Polar Pioneer" vara mitt hem och bas för nya äventyr...






.
Ingen internet, inga telefoner... så jag kommer inte att vara nåbar de närmaste veckorna framöver.

... men att vara ute på expedition, långt bort där ingen kan nå dig, är något alla borde uppleva och göra. Det är bra för oss alla tror jag, att helt enkelt leva här och nu, nära till naturen...





.
Julen 2015 kommer att spenderas bland pingviner och nya vänner :-)

Att kunna dela min stora passion till naturen och dess fantastiska djurliv, är något som gör mig mycket glad. Ett äventyr som inte bara erbjuder fantastiska upplevelser i naturen, men också ger en fantastisk möjlighet att träffa underbara människor och nya vänner.






.
Den antarktiska säsongen har precis börjat... Om du är intresserad av att bli med, kan det fortfarande finnas platser kvar på några av de kommande resorna dit! :-)

Om du är mer intresserad av nordliga breddgrader så kommer jag befinna mig i Nordnorge ombord på det mysiga fartyget M/V Malmö i januari/februari. Där kommer vi möta några av mina favoriter, både späckhuggare och knölvalar. För närvarande finns det fortfarande några få lediga platser på vår resa i januari som startar den 17: e :-)

För mer info. om dessa resor och Waterproof Expeditions, kika in på: www.waterproof-expeditions.com Tveka inte att kontakta kontoret om du har några frågor :-)

Troligtvis, är jag tillbaks i komunikation-zon runt nyår igen, då med nya bilder från expeditionen :-)

Tills dess, önskar jag Er alla en underbar och mysig jul!! Glöm inte att ta en titt på min officiella Facebook-sida då och då, där du kommer kunna se var i Antarktis vi befinner oss:  www.facebook.com/Birgitta-Mueck





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar