St Lucia - ovan och under vågorna

 .
St Lucia, Västindien, Karibien 19/4-2016

Som utlovat kommer här fler bilder från vår nuvarande vistelse på ön Saint Lucia i Västindien :-)

Under våra vandringar till nordöstra sidan av Saint Lucia passerar vi många söta små hus...






.
... och vi får ofta trevligt fyrfota sällskap under våra promenader... :-)







.
Cas en Bas är en liten vik och strand med mycket mysig atmosfär. Här kitesurfar vi när vindförhållandena tillåter...







Tillräckligt med vind och vi är ute på vattnet!







.

När jag kitar bland vågorna känner jag hur min oändliga nyfikenhet för det dolda livet under ytan fortsätter att kalla på min uppmärksamhet...




.
Med snorkel, mask och ett djupt andetag försvinner jag så under vattnet för att hälsa på mina många olika marina vänner! :-)








.
För tre år sedan träffade vi Lien och Gi på Kreta. De hade då nyligen köpt en katamaran... Nu, många sjömil senare, blir vi mycket glada över att träffa dem igen här i Karibien och tillbringar några härliga dagar ombord deras båt Lazuli.

För mer info. om Lazuli Sailing besök deras webbsida: www.lazulisailing.com







.
Som alltid, känns det som om tiden flyger med farlig fart...

Vi har nu tillbringat fyra veckor på Saint Lucia och det börjar bli dags att snart resa tillbaks mot Kanada och senare till Skandinavien igen...

... men innan dessa fantastiska destinationer väntar har vi fortfarande några få dagar kvar att njuta av den Karibiska värmen :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar