Ny Livs- & Äventyrskamrat!



Noumea, Nya Kaledonien, Södra Stilla Havet, September 2020

En dam i aluminium har äntrat våra liv!

Hon är en robust segelbåt i aluminium av märket Gamelin Maracuja. Det var redan i slutet av januari när min pojkvän och jag bestämde oss för att ge henne en chans att bli en del av vårt liv och nya äventyr.




På grund av pandemin har jag dock varken kunnat se min partner eller båten sedan jag lämnade dem för 7 månader sedan...

Många hinder senare kom jag så slutligen tillbaka till Nya Kaledonien, där Christian har arbetat på båten sedan början av mars. Så mycket roligare det blir att nu vara två att få båten redo för vattnet!




En dam med erfarenhet från Stilla havet, jag undrar vilka äventyr hon har på tur för oss när hon slutligen är tillbaks bland vågorna igen.

~~~ ~~ _/) * ~~~~
~~ ~~~~~ ~~~ ~~








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar