Gröna Vildvuxna Nya Kaledonien

.

Pouembout, Nya Kaledonien, Södra Stilla Havet 3/2-2014

S21°07.990´
E164°55.174´

Av naturliga själ blir det lätt många blå och havsbetonade bilder här på bloggen, men nu tänkte jag dela med mig lite av den ljuvligt gröna sidan av Nya Kaledonien.

Bilden först ut är från den vackra nordostkusten... Ser ni hönan som ligger och ruvar i vattnet?



En annan underbar och absolut sevärd plats är "Baie des torues" eller Sköldpaddsviken som det blir på svenska.

Denna lilla vik ligger på västkusten och härifrån är det inte långt till Poé beach, som jag skrev om i mitt tidigare inlägg; "Under ytan i kitesurfarnas paradis".

"Baie des torues" har ett säreget utséende med sina långa smala träd.







.
Från kustnära platser är det dags att bege sig längre in på ön...





Här bland bergen och de fuktiga skogarna bjuder naturens egna smycken på en färgglad touch :-)




Vi befinner oss nu mitt på ön och den gröna, vildvuxna omgivningen känns härligt hemlighetsfull och spännande...

... härmed låter jag bilderna få tala för sig själva... :-)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar