Atlanten dyk vid pelagiska grund

.
Ponta Delgada, Azorerna, Portugal 20/7-2014

Pelagiska grund, oändligt blått vatten, dykning, fridykning, film, foto och mängder med fiskvänner i alla dess former och färg...

Med en segelbåt utrustad med allt vi behöver kan vi tillbringa långa perioder ute till havs för att dyka, filma och upptäcka. För det mesta är det vädret som bestämmer när och hur länge vi är ute då många platser vi besöker är väldigt väderberoende.

Nedan några bilder från grundet Formigas där vi senast spenderade flertalet nätter. Några få kala klippor och en fyr, resten är blått hav och undervattensliv... :-)






.
Under de senaste veckorna har jag haft begränsad tid på min dator och mestadels varit utom räckhåll för modern kommunikation. Detta märks när jag kommer mig tillbaks till den "verkliga världen" igen ;-)

Så glad jag blir av att se mina inbox fyllda med så många trevliga mail, sms, meddelandet etc.! Men samtidigt är jag ledsen att jag inte kan svara er alla just nu...




.
Fler veckor till havs väntar oss snart. Några få dagar till i Ponta Delgada, därefter kallar the "Big Blue" och mer segling!

Jag satsar på att få skriva ner några fler rader och publicera lite fler bilder på bloggen innan Atlanten tar sitt grepp om mig igen. Låt oss se om jag lyckas göra så... ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar