Seglatsen fortsätter... :)

.

Sao Miguel, Azorerna, Portugal 23/7-2014

Tillbaka från offshore dykning och pelagiska vatten får vi möjlighet att göra lite mer kustnära dykning och njuta av det vackra gröna scenariot Sao Miguel har att erbjuda...






.
I mellan tiden ute till havs är det trevligt att omvandlas till ett litet skogsrå för att enbart njuta av den grönskande omgivningen fylld med gamla träd, blommor och sjungande fåglar :-)





.
Men även efter bara en kortare tid på det torra verkar någon få ett enormt behov av ökad salthalt och vatten över huvudet... ;-)




.
Men inga bekymmer, de närmaste veckorna kommer jag att vara totalt omgiven av det igen, den djupa, blå Oceanen och den hemlighetsfullt oändliga horisonten  __/)_




Från Sao Miguel är det nu dags att styra kurs mot en annan grön ö.

Det är tid att segla norrut mot Connemara Irlands västkust! En plats som verkligen är magisk för mig och jag ser fram emot att åter få besöka denna spirituella kust igen!





Cirka 1200 nautiska mil av pelagiskt vatten och segling väntar oss den närmaste tiden. Vem vet vad som väntar...?

Nyligen pratade jag med Poseidon, och genom honom fick jag bokat både bra segelvind och ett artrikt marint liv på sträckan norrut... ;-)

Låt se vad verkligheten visar upp med!! ___/)_





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar