Vinter möter Vår i Sverige

 .

Orust, Svenska Västkusten, 2 April 2018

Samtidigt som vårsolen blir starkare och dagarna allt längre, kvarstår vinterns skönhet med sin ståtlighet.





.
Jag är tillbaks på svenska västkusten, där jag har en liten paus mellan resor, en paus som spenderas på redigering och nödvändiga kontorsarbeten. Trots att jag är en utomhusperson, som föredrar att vara aktiv mesta delen av tiden, kan jag ändå njuta av att spendera några tidiga morgonar vid ett skrivbord, varifrån den enorma tystnaden och morgonens intensa färgkombinationer uppskattas parallellt med att ting blir gjort för att snart vara fri igen.

Ett "check" på dagens kontorsmål ger mig friheten att spendera resten av eftermiddagen till att uppskatta den ständigt föränderliga skönheten som naturen omger oss med. Varje dags prakt förtjänar att bli uppskattad, om än det bara är för en liten stund!




Lyckos mig får även paddlat SUP på den frusna fjorden!




.
Tack vare ett par arbetsbåtar har en kanal bibehållits i den annars frusna viken. Efter några blåsiga dagar försvinner det mesta av de drivande isflaken bort, vilket ger mig möjligheten att äntligen få komma mig ut på brädan igen.





.
Torrdräkt på och ut på vattnet man är! Premiär för 2018 av en aktivitet som jag har saknat mycket de senaste 6 månaderna :-)




.
En mysig påsk spenderas med familjen innan jag gör ett annat hopp.

Den frusna skönheten är sannolikt den sista jag ser de närmaste månaderna. Resor och nya projekt närmar sig med stormsteg. Också vår nya film är klar för visning. Mer om detta i kommande inlägg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar