Surfning med BlackSand på Azorerna

.

Sao Miguel, Azorerna, Atlanten, April 2019

Vatten är den viktiga källan till allt liv, men också kärnan till både välbefinnande och glädje. För mig ger det stora blå så mycket på otaliga sätt. Nära havet känner jag mig hemma helt enkelt. 💙




.
Min största passion är det imponerande livet dolt under ytan, men min fascination går även till vattenaktiviteter som drivs med hjälp av naturens enorma krafter. Så här på ön Sao Miguel på Azorerna, totalt omgiven av den djupa blå Atlanten, är jag på den perfekta platsen för att prova på lite mera surfning... 🤩

Livet är en våg... så låt oss passa på att surfa det!! 🏄🏻‍♀️ 💦




Bilderna i detta inlägget är från min senaste tid tillbringad med det fantastiska teamet Black Sand BoxAzores Surfcamp - Blacksand som bidrar med bra undervisningsteknik och en härlig atmosfär.






.
Om man inte försöker kommer man aldrig veta...

... så låt oss prova på lite vågor!






.
Eftersom jag älskar undervattensvärlden så mycket och alltid är väldigt nyfiken på vad som finns dolt under vågorna, svär jag på att det finns en anledning till alla mina plurr och fall från brädan... 🙃 💦 😜





.
När jag har det så roligt bland vågorna önskar jag återigen att man kunde stoppa tiden! Ju fler vågor jag försöker fånga, desto fler önskar jag prova på. Detta samtidigt som jag hoppas på att surf-lektionerna aldrig kommer att finna ett slut...  🌊 😇






.
Tack så mycket till de fantastiska instruktörerna Erik och João för en härlig tid bland vågorna. Vielen Dank också till Michael Wiedemann för att tålmodigt ta så många fina bilder på oss glada "vatten-djur"!





För alla som är ivriga på att besöka denna underbara gröna ö och njuta av de omgivande klara, blåa Atlantvågorna, rekommenderar jag varmt att bli med på lite surf med detta härliga gäng 😊 🤙

Mer om Azores och surfcampen här på: www.azoressurfcamp.com










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar