Stillahavsdröm

 .

Pouembout, Nya Kaledonien 5/3-2013

En egen ö i södra Stilla havet, helt för Dig själv, låter kanske mer som dröm än verklighet... :)





.
Då jag i det senaste befunnit mig långt från dagens moderna kommunikationsmedel har det blivit lite glest mellan mina inlägg här på bloggen.

Med stjärnhimmel, fullmåne eller tältduk som nattak, och dagar fyllda med vattenaktiviteter, både ovan- som under ytan, har jag spenderat dom senaste veckorna längsmed Nya Kaledoniens västkust.

Här kommer nu slutligen lite bilder från min stundande tillvaro och härliga ö-liv.





.
Obebodda öar, med endast sjöfågel och ett otroligt undervattensliv som närmaste granne. Jepp, oavsett väder eller vind, så trivs jag gott och känner mig givetvis mer än hemma! ;)






.
Dagarna fylls av vattenaktiviteter, när vinden tillåter är det minst sagt lockande att få upp kiten och försöka hålla sig ovan vattenytan en stund! :)

Oavsett vind- eller inte, så blir det dock alltid många timmars fridykning. Färgstarka koraller, mängder av fisk och nyfikna hajbesök, återigen är det svårt att få mig upp på det torra... ;)







I nästa inlägg blir det fler bilder från det blå och mina senaste nyfikna UV-möten (ska inte dröja alltför länge till nästa inlägg denna gång).




.
 Cheerio!!!

.... :) ....






.



.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar