Det magiska norrskenet

 .

Nordskott, Nordnorge 22/2-2017

När jag, under den stjärnklara natthimlen där jag tålmodigt väntar på att norrskenet ska visa sig, tittar upp på de många fascinerande himlakropparna, känner jag vilken ynka liten varelse jag verkligen är i detta oändliga universum.

Detta får mig att tänka på hur glad och tacksam jag är för den ovärderliga tid jag har att leva på denna planet som jag beundrar och älskar så otroligt mycket...





.
Det är lätt att börja drömma sig bort när man tittar på stjärnor och passerande satelliter, men det är då när det fantastiska fenomenet börjar synas på himlen... Norrsken!!




.
Följande bilder är från Senjas fjordar, där vi hade en otroligt fin och stjärnklar vecka. En riktig högtrycks-vecka mellan alla lågtryck ;-)






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar