Gone Surfing!!

 .

Corralejo, Fuerteventura, Kanarieöarna 29/4-2017

Min sista vecka på Fuerteventura har jag tillbringat tillsammans med Sunwave Surfcamp, där jag deltagit i en 6 dagars surfkurs. Länge har jag tänkt på att jag så gärna skulle vilja lära mig, eller åtminstone prova på, att surfa. Tiden har gått och jag påminner mig själv om att jag ännu inte gjort det! Livet är alltför kort för att skjuta upp saker för länge så därmed är det dags att äntligen testa på det här med att surfa!




.
Det är mina allra första försök att med surfbräda ge mig ut bland vågorna och det känns allt lite vingligt till att börja med... ;-)

Det är vid stranden och i grunt vatten där jag får lära mig att göra mina första "pop-ups" och att stå på brädan medan jag surfar de små, vita brutna vågorna.

Foto: #sunwavesurfcamp





.
Fördelen med att börja surfa på de brutna vågorna vid stranden är att de är många och konstanta, vilket ger oss ett oändligt antal vågor att träna på :-)

Så roligt det är!! Med ivrig motivation och envis träning blir stabiliteten på brädan allt bättre.






.
Från de brutna vågorna på grunt vatten är det dags att prova de något större vågor lite längre ut.




.
Efter mycket roligt ovan (och under) strandvågorna får jag möjligheten att bli med surfgruppen till ett rev vid den nordligaste spetsen av ön. Nu får jag paddelträna mer och lär mig hur jag bäst ska placera mig själv för att lyckas fånga några av vågorna.







.
Som alltid så flyger tiden alltför snabbt när man har det roligt...

Tusen tack till alla på Sunwave Surfcamp för en fantastisk tid och bra surfcoaching!

Jag ser redan nu framemot att komma upp på surfbrädan igen för att träna mer bland de salta vågorna!

Nu blir det dock först att komma sig tillbaks till Skandinavien för lite ö-liv i skärgården vid vår vackra svenska västkust :-)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar