Antarktis med Waterproof Expeditions

.

.
Med torrdräkt, och ett par extra långkalsonger, väl nedpackade är jag nu redo att börja min resa söderut för att tillbringa 3 veckor på jordens sydligaste kontinent, som snorkelguide för Waterproof Expeditions.

Med andra ord kommer jag snart att lämna den moderna kommunikationsvärlden för att istället vara helt omgiven av Antarktis enorma avlägsenhet, iskalla skönhet och fantastiska naturliga underverk.







.
Dags att säga hej till isberg och pingviner igen och träffa både nya och gamla vänner ombord vårt hem, expeditionsskeppet "Polar Pioneer".

Bilderna i denna bloggpost är från min senaste resa till Antarktis med WPX.







.
I hopp om att också få träffa dig på liknande äventyr i framtiden, kika in på Waterproof Expeditions hemsida för att läsa mer om deras många spännande expeditioner och destinationer: www.waterproof-expeditions.com

Mer från mig om 3-4 veckor, när jag är tillbaks till civilisationen igen!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar