Äventyret börjar!!!

.

Slussen (Orust), 1/6-2011

N 58°15, 652´
E 011° 45, 741´

Äntligen! Efter mycket arbete med förberedelser av vår kommande expedition är det nu tid för oss att påbörja vårt efterlängtade äventyr! Och efterlängtat är det, sedan 2007 har vi haft projektet i våra tankar och nu, efter mycket research och både praktiska som teoretiska förberedelser, är vi riktigt ivriga och taggade inför vårt kommande år till havs.


Första helgen i juni 2011 lämnar vi vår underbara hemmahamn i Slussen på Orust för att låta vinden i seglen föra oss över Nordsjön och till vårt första delmål; Skottland och Irland. Överfarten, från Slussen på Orust till Skottlands ostkust, beräknas ta 4-5 dagar och blir därmed en mjuk start inför vår nästa etapp...



Jag känner mig sprudlande glad och är riktigt förväntansfull inför det som väntar mig den närmsta tiden. Vad som väntar är fortsatt osagt, men denna ovisshet, kombinerat med planer och förväntningar, gör det hela desto mer spännande!


Med ett litet citat av Mark Twain, låter jag nu den oändliga horisonten leka med min verklighet och förklarar härmed äventyret påbörjat!


"Twenty years from now you will be more disappointed
by the things you didn't do than by the ones you did.
So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor,
catch the trade winds in your sails.
Explore. Dream. Discover."






.

4 kommentarer:

  1. Jag får önska er en lycklig resa. Jag skall följa er genom din blogg, när du nu får tillfälle att uppdatera. Lycka till med era nya äventyr.

    SvaraRadera
  2. Tusen tack, Eva!!! :)
    Ja, äventyrligt blir det helt säkert...! ;)

    SvaraRadera
  3. Lycklig resa, Birgitta! :)
    Må vädergudarna vara med er och det vilda göra sig till känna i storslagen kaliber. Ser fram emot stories när du får tillfälle att uppdatera om äventyret. :)

    Undervattenshälsningar
    /Rickard

    SvaraRadera
  4. Tack, Rickard!
    Stories kommer det vill jag lova! ;)

    SvaraRadera