Kitesurfing - fartfyllt och kul ovan ytan!

.

Pouembout, Nya Kaledonien, Södra Stilla Havet 18/1-2014

S21°07.990´
E164°55.174´

Då var det äntligen dags för lite kitesurf-bilder på bloggen! :-)

Med mycket vind den senaste tiden har vi haft perfekta förhållanden för kitesurfing. Därmed kommer här lite bilder från våra senaste kitesurfingdagar vid Pindai, på Nya Kaledoniens nordvästkust.

Visst ser det himlans kul ut när kitesurfarna njuter den fartfyllda tillvaron med hjälp av naturens mäktiga krafter!








.
Nåväl, inte bara ser det kul ut... det är fantastiskt roligt! Oki, dags att komma sig i vattnet och upp på brädan själv... :-)





.
Kitesurfing är en ny sport för mig så det blir fortsatt många vattenplask inemellan... men är man vattenglad och trivs med vatten ovan huvudet så är man... ;-)

Träning ger färdighet sägs det...







.
... och mycket riktigt, för var gång jag ger mig ut så känns det allt bättre och blir om möjligt ännu roligare!

Yipiiieee, vad kul denna fartfyllda tillvaro är!! :-)

Med varierande vind- och väderförhållanden får jag prova på olika kitestorlekar och jag lär mig därmed hur dom olika kiterna reagerar i vinden, en bra träning för att lära känna sin kite!





.
Som nybörjare kan det kännas som om det är många ting att tänka på och kontrollera till en början, men ju mer tid som spenderas med bräda och kite desto bättre flyter det på...

Tusen tack till Christian för undervisning, tips, råd och gott tålamod!

Min väg till kitesurfare har bjudit på många skratt, och det är just vad kitesurfing handlar om, att ha kul bland vind och vågor!! :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar